Můj příběh

JÍDLO PRO RADOST!

Zdravím všechny své čtenáře 🙂

Jmenuji se Nikola. 

Jsem kuchtičkou snadných zdravých receptů, jím kvalitní skutečné potraviny a jídla z nich. Řekla jsem ne hlavně cukru a mouce. Jsem nadšenec do celých potravin whole food, stravy bez cukru sugarfree a nízkosacharidového stravování low carb high fat.

Objevila jsem kouzlo low carb stravování a dnes ukazuji lidem cestu jednoduchosti skutečného jídla z opravdových potravin. Baví mě inspirovat a pomáhat v úsilí žít život bez závislosti na cukru. Předávám své zkušenosti a znalosti, jak začít a jak v novém životním stylu jednoduše vytrvat.

Můj příběh,
aneb jak mi jídlo změnilo život


Cítím se zdravá a svobodná ve svém těle i mysli,

ale vždycky tomu tak nebylo.

 V dávných dobách, v září 1999 jsem byla v hrozném zdravotním stavu hospitalizovaná v nemocnici s diagnózou diabetes I. typu, zhroutil se mi svět. Už v nemocnici mě začali strašit, jak je cukrovka hrozná, že sice nebolí, ale má dalekosáhlé následky. Zdravotní problémy se začaly nabalovat. Já jsem se bála a byla jsem nešťastná. 

Začala jsem se zajímat o zdravou stravu, k tomu jsem také hodně sportovala. Nakonec mě výživa a pohyb tak pohltil, že se stalo toto téma na několik let i mou prací. 

Přestože jsem skoro dvacet let dodržovala to, co bylo doporučováno, výsledky se pořád nedostavovaly. Krevní hodnoty nebyly nikdy dobré a mé tělo taky nevypadlo příliš vysportovaně nebo štíhle. Byla jsem otrokem jídla, režimu a sportu.

Dle doporučení racionálního jídelníčku jsem jedla šestkrát denně, malé porce zdravého jídla. I přes snídani, svačinu, oběd, svačinu, večeři a druhou večeři jsem měla pořád hlad a chutě a myšlenky na jídlo. Sport se stal mou největší vášní a prací.  Sportovala jsem minimálně jedenkrát denně hodinu, ale několikrát v týdnu to byly i tři hodiny denně.  Jednou za čas i šest hodin. 

Po celou dobu jsem bojovala s vysokou hladinou glykovaného hemoglobin, který ukazuje dlouhodobou kompenzaci diabetu.

Zlom nastal, když jsem na internetu objevila první zmínky o nízkosacharidovém stravování. Úplně jsem to se zavřenou myslí odsoudila, totální blbost. Bylo velmi lehké všechno odmítnout jako nesmysl. Jenže jsem z té myšlenky nemohla spát a začala zjišťovat víc.  Z počátku se mi moc nedařilo vůbec pochopit styl a smysl tohoto stravování, základní pravidla a zásady. Postupovala jsem velmi pomalu a pozvolna, ale už po třech měsících jsem měla nejnižší hodnotu glykovaného hemoglobinu za svůj život.  Po téměř dvaceti letech s hodnotou kolem 89 jsem za tři měsíce spadla na hodnotu 62! (Zdravý člověk má hodnotu kolem 28 – 40.)

Byla jsem v úžasném šoku.  Ovšem i s takovou hodnotou mi nebylo doporučeno těhotenství. A to bylo zásadní! Začala jsem se ve svém volném čase naplno věnovat nízkosacharidovému stravování, neboli low carb high fat. Všechno jsem zjišťovala a zkoušela, dostala jsem se na hodnotu téměř zdravého člověka, otěhotněla jsem, prožila bezproblémové těhotenství a mám zdravé dítě. 

Nyní jím 3x denně jednoduchá a úžasná jídla, mám vyrovnané nízké hladiny krevního cukru, sportuji, jen když se mi zrovna chce a z jídla přestal být strašák. Jídlo si připravuji pro radost. Jsem spokojená.

Během doby, co se o tento styl stravování zajímám, se nízkosacharidové stravování zpopularizovalo konečně i v Česku. Lidé mající různé nemoci zkoušejí tento přístup, dále pak lidé, kteří se rozhodli z jakéhokoliv důvodu vynechat cukr, případně mouku, ale největší zastánce má LCHF strava mezi zájemci o hubnutí. Hubnutí s nízkosacharidovou stravou zažívá velký boom. Můžete si dát spousty dříve nedoporučovaných potravin, jako jsou třeba různá masa, slaninu, vajíčka, máslo, smetanu, … a přesto můžete vyladit své zdraví i postavu. 

Nyní již existuje mnoho přístupů a postupů, ale také bohužel koluje spousta polopravd, neprav a  mýtů. 

Hlavně pro začátečníka může být tento přehršel informací odrazující, proto pomáhám přes svůj eBook se základními informacemi a návodem na cestu, která Vás seznámí s tím nejpodstatnějším a postupnými krůčky Vás nevede k cíli. Ebook je koncipován tak, aby pomohl případné zájemce jednoduše provést na začátku jejich snažení.

Zdraví je velké a komplexní téma, kdy je propojeno všechno se vším. Pokud bych ale měla vybrat jen jednu část, kterou se na začátku zabývat, bylo by to určitě jídlo.

Projezte se ke spokojenosti se sebou samým.